V českých hotelech, penzionech či kempech se loni ubytovalo rekordních 20 milionů turistů, což bylo o 9,1 procenta více než o rok dříve. Počet tuzemských i zahraničních návštěvníků rostl zhruba stejně. Lidé nejčastěji mířili do Prahy a na jih Moravy.
Česko láká turisty domácí i zahraniční. Loni se jich v tuzemsku ubytovalo přes 20 milionů
Tuzemských turistů cestovalo po Česku méně než těch zahraničních. Ze zahraniční přijelo do Česka 10,2 milionu lidí, českých turistů bylo o tři sta tisíc méně.
Lidé také častěji na cestě po Česku nocovali. Překonali tak padesátimilionovou hranici v počtu přenocování, uvedl Pavel Vančura z oddělení statistiky cestovního ruchu ČSÚ.
Nejvíc cizinců přijelo tradičně z Německa, v loňském roce se jich do Česka podívalo téměř 2 miliony. Druzí nejčastější návštěvníci dorazili ze Slovenska, a to skoro sedm set tisíc lidí. Přes půl milionu lidí dorazilo také z Polska.
„Znovu oživující návštěvnost z Ruska vynesla tuto klientelu na čtvrtou pozici s meziročním nárůstem příjezdů o více než třetinu. Zvýšený zájem turistů z asijských zemí, z Číny, Jižní Koreje a Tchaj-wanu byl patrný v průběhu celého loňského roku a pomalu se k nám začínají vracet také turisté z Ukrajiny,“ uvedli statistici.
Nejčastěji lidé mířili do Prahy, tamní hotely ubytovaly loni rekordních 7,65 milionu lidí.
Hned poté mířili lidé nejčastěji na jižní Moravu, kde přenocovalo v loňském roce 1,9 milionu turistů. Trávili tam ale nejméně času, v průměru jen něco málo přes dvě noci, což podle hoteliérů souvisí s oblibou prodloužených víkendů. Třetí nejoblíbenější kraj byl v loňském roce Jihočeský, který turisty láká zejména šumavskou přírodou a zámky v Českém Krumlově a Hluboké nad Vltavou.
Zájem rostl také o Plzeňský, Ústecký, Karlovarský nebo Moravskoslezský kraj, a to o více než 10 procent v porovnání s rokem 2016. Naopak nejméně oblíbenými oblastmi byly kraj Pardubický a Zlínský.
Partner společnosti Deloitte Miroslav Linhart očekává, že počet turistů v příštích letech v ČR dál poroste. „Z pohledu ekonomického přínosu pro ČR je však důležitější než zvyšování počtu turistů důraz na zkvalitňování jejich struktury od spíše levné destinace k bohatší klientele, která bude více utrácet a trávit zde delší pobyt,“ dodal Linhart.