Jíst, pít, pochlubit se na síti. Cestovatelské nadšení mileniálů mění přístup hotelů

Hoteliéři zaznamenávají rozkvět turismu. Obavy, že se v tradičních hotelích bude kvůli projektům sdílené ekonomiky jako Airbnb nebo Couchsurfing místo hostů brzy prohánět jen vítr, se zatím nepotvrdily. Mileniálové, kteří nejvíc využívají různé alternativy, však nutí klasické ubytovací služby měnit přístup k zákazníkům.

Video Horizont ČT24
video

Horizont ČT24: Rozkvět hotelového průmyslu. Mileniálové ho mění

Ubytovacímu byznysu se daří. Lidé víc cestují za prací i zábavou. Boom zažívá Amerika, Asie i Evropa. Důvod je vlastně prostý. „Svět se zmenšuje. Lidé chtějí cestovat,“ uvedl manažer hotelu Waldorf Astoria Beverly Hills Luc Delafosse.

Apokalyptické vize, které hotelům mnozí po nástupu Airbnb předpovídali, se nekonají. Hotely na prvotní hrozbu sdílené ekonomiky reagovaly vylepšením typických hotelových služeb, jako jsou třeba portýři nebo osobní péče při celém pobytu.

„Musíme být schopni identifikovat, co chtějí, ještě než přijedou, abychom se na jejich pobyt mohli připravit, abychom splnili nebo dokonce předčili jejich očekávání,“ vysvětlil Delafosse.

Celý byznys také výrazně zjednodušily a zprůhlednily internetové platformy jako je Trivago nebo Booking. Cesta od výběru po objednání pokoje nikdy nebyla snadnější.

Manažer hotelu W Hollywood Leon Young si myslí, že se úplně změnil způsob cestování. Mnohem méně jde podle něj o samotný hotel, důraz se víc klade na místa, kde může cestovatel něco zažít.

Cestování je pro mileniály způsob, jak zjistit, co je zajímá

Výrazným aspektem zlaté éry turismu je také generace Y, takzvaní mileniálové, pro které je volnost a cestování prioritou číslo jedna.

Právě touha mladých vidět svět a obětovat tomu často všechny finance mění byznys a posouvá kupředu. Lidé od osmnácti do třiceti let jsou totiž také mnohem flexibilnější ve výběru destinace i otevřenější k různorodým zážitkům.

Prostřednictvím internetových nástrojů jako YouTube, Instagram nebo Facebook taky všechny své cesty sdílí, čímž inspirují k cestám další a další. Mnozí ale připomínají, že chuť jíst, pít a cestovat je tu od počátku věků, jen je teď mnohem víc na dosah.