
Události ČT: Klienti UniCredit Bank se potýkali s výpadkem on-line bankovnictví
UniCredit má v Česku asi 450 tisíc klientů, a to jak domácnosti, tak firmy. Poslední dny ale mohli narazit na potíže s on-line bankovnictvím, jehož hlavní předností jinak je, že zprostředkovává přístup k bankovnímu účtu 24 hodin denně, sedm dní v týdnu.
Služby banky přestaly správně fungovat po plánované víkendové odstávce, jejímž cílem bylo „inovovat interní bankovní systém“, jak banka uvedla na svém webu. UniCredit Bank před odstávkou klienty informovala, že platby zadané po páteční 15:00 nebudou provedeny a další převody bude možné realizovat až v pondělí, poté co odstávka v ranních hodinách skončí. Ani pak se ale řadě klientů nepodařilo převést peníze nebo zjistit, zda už jim zaměstnavatel poslal mzdu.
Banka doporučila klientům, kteří potřebovali odeslat peníze, aby si zašli na pobočku. Celkem jich má v Česku přibližně sto šedesát.
Banka podle mluvčího na vyřešení problému intenzivně pracovala. „Našim klientům se omlouváme za způsobené nepříjemnosti,“ uvedl mluvčí banky Petr Plocek. „Veškeré trvalé platby, inkasa a jednorázové platby, které byly zadány a autorizovány v době omezené dostupnosti internetového a mobilního bankovnictví, byly standardně zaúčtovány a odeslány na účet příjemce,“ dodal Plocek.
Potíže nových verzí systémů
Výpadky internetového bankovnictví postihují právě při přechodech na nové verze systému i další tuzemské banky. Letos v dubnu se to stalo například Komerční bance. Klienti Fio banky nemohli začátkem května platit kartami a vybírat z bankomatu.
„Je to vždycky nějaký sofistikovaný softwarový systém, který se pochopitelně může pokazit,“ poznamenal šéfredaktor webu Měšec.cz Dalibor Chvátal.
Celkem využívá internetové bankovnictví téměř každý druhý Čech. A zájem lidí i firem vyřizovat platby on-line neustále roste.