Byznys s padělky trvá. Za jejich prodej padly od inspekce rekordní pokuty

Za prodej padělků uložila Česká obchodní inspekce (ČOI) ve druhém čtvrtletí pokuty v celkové výši 6,6 milionu korun. Jde o nejvyšší částku, kterou ČOI dosud dala za jedno čtvrtletí za prodej výrobků porušujících některá práva duševního vlastnictví.

Ze 425 kontrol byl prodej padělků prokázán v 93 případech. Inspektoři ve 2. čtvrtletí zabavili 9332 kusů zboží, které mělo falešné ochranné známky. Celková cena originálů by činila 25,8 milionu korun.

„Na rozdíl od prvního čtvrtletí, kdy obchodníci nejvíce nabízeli padělky značky Adidas, ve druhém čtvrtletí se jednalo o padělky značky Michael Kors,“ uvedl mluvčí Jiří Fröhlich. Mezi nejčastěji padělané značky dále patřily Rayben, Minecraft, Minions, Nike a Apple.

Kontroly se zaměřují na západní kraje, padělky jsou hlavně mezi oblečením

Z hlediska sortimentu na celkovém objemu zajištěných falzifikátů přetrvávají textilní výrobky a audio video produkty. Padělky ale byly zajištěny i v segmentu hraček, obuvi nebo kabelek.

Nejvíc kontrol provedla inspekce v krajích Plzeňském a Karlovarském. Naopak nejméně jich bylo v Královéhradeckém a Pardubickém kraji, zato zjištění padělků vykázaly nejvyšší – přes šedesát procent.