
Události: Aféra dieselgate nekončí
Christine Kaufmannová řídí jedno z 8,5 milionu dieselových aut, které německý koncern Volkswagen v Evropě vybavil podvodným softwarem a po vypuknutí skandálu svolal do servisů. Vše měl napravit jednoduchý update.
Když ale chtěla Christine od Audi a mateřského Volkswagenu vědět, jestli je teď její vůz čistý, odpovědi se od nich nedočkala.
Poskytl ji však německý autoklub. „Musím říct, že existují mnohem čistší auta a toto (auto Christiny) na základě testu ADAC nemůžeme doporučit,“ uvedl ředitel zkušebního centra ADAC Reinhard Kolke.
Podle testu nefunkční úprava prosazená Volkswagenem stojí v přepočtu zhruba 1600 korun za auto. ADAC jako řešení doporučuje katalyzátor na bázi močoviny. V Německu ho vyrábí jediná firma a vyjde na 40 tisíc korun.
„Tento systém omezí emise oxidu dusíku až o 93 procent,“ říká ředitel BAUMOT Group Marcus Hausser.
Úprava - neúprava
Volkswagen přišel s konceptem úpravy po vypuknutí skandálu předloni na podzim. Podle dokumentů zveřejněných televizí ZDF už tehdy věděl, že i po úpravě budou emise v běžném provozu až pětkrát vyšší, než je dovoleno. Postup koncernu schválilo ministerstvo dopravy.
„Nemáme na tom zpětně co měnit. Vše bylo ověřeno a tento koncept úpravy byl povolen,“ tvrdí mluvčí spolkového ministerstva dopravy Ingo Strater.