Kofola se sloučí s největším polským výrobcem nápojů Hoop

Praha - Kofola se sloučí se společností Hoop, největším polským výrobcem nápojů. Vznikne tak skupina s ročními tržbami přes deset miliard korun. Nová společnost bude působit v pěti zemích s téměř 210 miliony obyvatel a její akcie budou obchodovány na varšavské burze.

Dlouhodobým cílem skupiny Kofola - Hoop je stát se jedním ze tří největších hráčů na trhu nealkoholických nápojů v zemích Visegrádské čtyřky, kromě domácích trhů, Maďarska a Polska využije koncern prodejní historie polského Hoopu v Rusku. Zaměstnávat bude celkem 2 595 osob. Od sloučení si oba nápojáři slibují úspory ve výši 150 milionů korun ročně.

Nové uskupení budou řídit majitelé Kofoly, kterým bude patřit 57 procent aktiv. Druhým největším podílníkem bude s téměř 15 procenty akcií jeden ze zakladatelů společnosti Hoop Marek Jutkiewicz. Generálním ředitelem nové skupiny bude Jannis Samaras.

Někteří odborníci se sice obávají, že by Hoop, který realizuje vyšší tržby než samotná Kofola, mohl pro ni představovat příliš velké sousto. Samaras se ale rizik nebojí. „Nelze posuzovat firmu podle tržeb, vůbec se akvizice nebojíme,“ zdůraznil. „Jelikož jde o fúzi, nemuseli jsme cash vyplácet nic. Šlo vlastně o výměnu podílů,“ dodal.

Kofola je podle výše tržeb trojkou na českém trhu s nápoji (za firmami Coca Cola a Karlovarské minerální vody). Od spojení s polským Hoopem si slibuje posílení svých aktivit a získaní prvenství na středoevrpském trhu. 

Spojení s Hoopem je již druhým expanzivním krokem Kofoly v letošním roce. Na konci února firma rozšířila portfolio svých značek o slovenskou Vineu, která má podle představitelů Kofoly značný potenciál.