Nay háže rukavici Datartu, Electroworldu nebo Euronicsu

Praha - Největší slovenský elektroprodejce Nay letos zahájí expanzi do České republiky. První prodejnu se spotřební elektronikou společnost Nay otevře v Třebíči zřejmě ve druhé polovině letošního roku. Nay na Slovensku provozuje 22 obchodů a s loňskými tržbami okolo šesti miliard slovenských korun má na tamním trhu zhruba čtvrtinový podíl.

Elektroprodejce zatím podrobnosti svého vstupu na český trh tají. Jeho mluvčí ale datovala zahájení činnosti na letošní rok. Šetření ČTK určilo jako lokaci první prodejny Třebíč. Slovenský řetězec Nay již v únoru založil v Česku stoprocentní dceřinou společnost Nay CZ, která sídlí v Hlinsku a má základní kapitál milion korun.

Na Slovensku společnost Nay kromě kamenných prodejen provozuje i internetový obchod. Prodejny Nay podle Lubomíra Drahovského z bratislavské agentury Terno kladou velký důraz na kvalitní značkovou elektroniku, na což by mohly vsázet i při vstupu na český trh. „Styl jejich tzv. elektrodomů je trochu jiný než styl prodejen silných společností, které už působí v Česku. Myslím si proto, že by společnost Nay mohla uspět na českém trhu,“ řekl.

Na Slovensko letos naopak hodlá expandovat společnost Electro World, která na konci loňského roku v Česku, Maďarsku a Polsku provozovala 30 prodejen s elektronikou a elektrospotřebiči. Ve velkých slovenských městech chce Electro World do dvou let provozovat prvních osm až deset prodejen, které by měl doplnit internetový obchod. Electro World bude zároveň zvyšovat počet prodejen v původním trojlístku středoevropských zemí. „Chceme na Slovensku expandovat rychlejším tempem, než tomu bylo v ČR,“ řekl generální ředitel Electro World střední Evropa Milan Růžička.