Ekonomická ztráta drah po Studénce půjde ke 200 milionům

Studénka/Praha - Už více než týden staré neštěstí ještě nedovolilo zcela sečíst škody. Dnes byla v úseku u Studénky plně zprovozněna doprava. Závěrečný účet na sebe nechá ale čekat ještě několik měsíců. Jisté je, že 120 milionů stojí odpis poškozeného vlaku, 1,5 milionu musely České dráhy vynaložit na poskytnutí náhradní autobusové dopravy v poškozeném úseku tratě. Dále jsou kromě reputace drah poškozeny i další subjekty, o přímých aktérech a obětech nehody nemluvě.

Týden po nehodě sečetly České dráhy první závěrku škod. Ve Studiu ČT24 ji představil mluvčí ČD Petr Šťáhlavský. „I přesto, že jsou dráhy pojištěny, budeme škodu vymáhat,“ uvedl. Stejně tak se zřejmě zachovají Správa železniční a dopravní cesty, společnost ČSS, která přišla o některé své odstavené nákladní vagóny v místě neštěstí a ČD Cargo, která musela odklánět svou dopravu z koridoru. „Nemusí jít přímo o žalobu,“ nabídl i jiné cesty domožení se práva Šťáhlavský. „Hranice škod se může zastavit někde u 200 tisíc korun,“ dodal.

Provoz na trati minulý týden v pátek zastavila srážka mezinárodního rychlíku Comenius se zříceným mostem. Ten na zakázku Moravskoslezského kraje opravovala společnost ODS - Dopravní stavby Ostrava. Policie ve středu zatkla a v pátek pak i z obecného ohrožení obvinila dva inženýry, kteří stavbu měli na starost. Neštěstí si vyžádalo 7 životů a desítky zraněných.