Výběrové řízení bude dvoukolové. V prvním kole musí zájemce prokázat plnění základních ekonomických a technických kritérií a bude prověřen i z hlediska zahraničně-politické bezpečnosti. Právo rozhodnout o postupujících z prvního kola si pro sebe vymínila vláda.
Zájemci o privatizaci ČSA budou muset mimo jiné zaručit, že letecká přeprava zůstane hlavním předmětem podnikání aerolinek, že domovským letištěm bude nadále pražská Ruzyně a že si ČSA zachovají status českého národního dopravce. Ve druhém kole bude jediným kritériem cena. Vítěze určí vláda na základě doporučení ministerstva financí.

Reportáž Jakuba Linky
Reportáž Jakuba Linky
19. 1. 2009
Rozhovor s Lvem Košljakovem a Ivanem Kočárníkem
Až 5 miliard do státní kasy
Odhady výnosů z prodeje aerolinií se různí, většinou se pohybují od 3,5 miliardy do pěti miliard. Mnohem větší výnos si představuje předseda dozorčí rady firmy Ivan Kočárník. Týdeníku Ekonom řekl, že za pět miliard by ČSA neprodal, jeho představám by odpovídal spíše dvojnásobek.
„Otevřenost bývalého ministra financí a mého přítele Ivana Kočárníka mě vede k tomu, jestli je správným mužem dozorčí rady,“ reagoval premiér Topolánek, podle vlastních slov v nadsázce. Deset miliard je nereálných i podle analytika společnosti Cyrrus Jana Procházky: „Cena se pohybuje mnohem níže.“