Německo je největším automobilovým trhem v západní Evropě. Německá vláda v letošním roce začala vyplácet bonus 2 500 eur (zhruba 66 tisíc korun) za koupi nového energeticky úsporného automobilu a sešrotování nejméně devět let starého vozu. Opatření pomohlo nejen německým výrobcům automobilů, ale také české Škodě Auto, jež je součástí německého Volkswagenu.
Škoda byla v dubnu v Německu čtvrtou nejúspěšnější zahraniční značkou. Česká automobilka tam prodala 20.672 vozů, což představuje meziroční nárůst o 88,8 procenta. Tržní podíl společnosti tak dosáhl 5,4 procenta.
Na dalších předních automobilových trzích v západní Evropě se situace minulý měsíc vyvíjela méně příznivě. Prodej automobilů ve Francii se v dubnu meziročně snížil o sedm procent na 184.706 vozů. V Itálii se prodej propadl o 7,5 procenta na 188.406 vozů a ve Španělsku dokonce o 45,6 procenta na 67.215 vozů.