Pavel Tunkl v České televizi uvedl, že neočekává, že by automobilky dále nabízely vozy s instalovanou mřížkou, která je tak řadila do kategorie užitkových vozů. „Zůstaneme u skutečných nákladních aut do 3,5 tuny. Objem prodejů se však sníží o polovinu a přesune se do osobních aut,“ prohlásil Tunkl.
Podíl firemních zákazníků se v dubnu zvýšil na 49 procent proti březnovým 20 procentům. Zároveň klesl podíl mini a malých vozů, které firmy příliš nekupují, na 40 procent. Loni to bylo 60 procent. Dovoz ojetých osobních aut se snížil o 43 procent.
Nejprodávanější zůstává škodovka
Nejprodávanější značkou osobních vozů byla i přes 14procentní pokles prodeje Škoda Auto, jejíž vozy si v dubnu koupilo 12 791 lidí. Následuje Ford s růstem o 36 procent na 4 413 vozů a Renault, který prodal 3 556 automobilů, tedy o pětinu více než loni.
Prodej ve všech ostatních kategoriích klesl. Největší snížení se projevilo u kategorie lehkých užitkových aut, která po přesunu zájmu firem k osobním vozům zaznamenala v dubnu propad o 73 procent, za první čtyři měsíce pak o 49 procent na 10 774 vozů
Do března šla auta na odbyt špatně
Prodej automobilů v Česku i jinde ve světě přiškrtila hospodářská krize, která přiměla spotřebitele odkládat nákupy, které nejsou nezbytné. Automobilový trh v Česku tak v prvním čtvrtletí letošního roku klesl o 5,9 procenta, Češi si tedy dohromady koupili 31 075.
Největší propad prodejů pocítil automobilový průmysl v lednu, naopak v březnu se již začaly objevovat první známky oživení. Dubnový výsledek změnu trendu potvrdil.