CzechTourism chyboval v zakázce, dostal pokutu 90 tisíc korun

Brno - Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) udělil Státní agentuře pro rozvoj cestovního ruchu CzechTourism pokutu 90 tisíc korun, jelikož podle úřadu porušila zákon způsobem výběru firmy pro uspořádání a propagaci akce nazvané České dny v Číně. Podle ÚOHS CzechTourism svými požadavky nedovoleně omezil počet firem, které se mohly o zakázku v hodnotě 19 milionů korun ucházet, byť třeba s lepší nabídkou. Agentura po zájemcích požadovala, aby měli za sebou nejméně tři zakázky, v nichž by v některé z asijských zemí propagovali Českou republiku jako celek z hlediska cestovního ruchu. Oznámil to dnes místopředseda antimonopolního úřadu Kamil Rudolecký. Proti pokutě se může CzechTourism odvolat k předsedvi ÚOHS.

Právě požadavek na propagaci České republiky jako celku je podle ÚOHS nepřiměřený a diskriminující. Tendru se tak nemohly zúčastnit firmy, které v Asii propagovaly jen některý obor či instituci z České republiky.

O tvrdosti podmínek svědčí podle úřadu i to, že do výběrového řízení se přihlásil pouze jediný uchazeč. Tomu navíc CzechTourism uznal reference o zakázkách, které stanovené podmínky nesplňovaly. „Nabídka vybraného uchazeče tedy nebyla úplná a agentura CzechTourism ji měla z účasti v zadávacím řízení vyloučit,“ uvedl Rudolecký.

Pokud se CzechTourism proti pokutě odvolá, rozhodování v těchto případech trvá obvykle několik měsíců. Verdikt může vydat jen předseda ÚOHS. Dosavadní šéf úřadu Martin Pecina se ale stal ministrem vnitra. Kvůli možnému střetu zájmů antimonopolní úřad nejpozději do konce května opustí. O rozkladu tak bude rozhodovat s největší pravděpodobností až jeho nástupce. Na návrh vlády ho musí jmenovat prezident.