„Jsem s výsledkem spokojen a ulevilo se mi - značka Opel má před sebou perspektivu. Pro mnohé to byly týdny a měsíce nejistoty, pro nás tvrdá jednání poslední dvě noci. Ale myslím si, že to úsilí se vyplatilo. Našli jsme rozumné řešení pro budoucnost Opelu,“ uvedl německý ministr zahraničí Frank-Walter Steinmeier.
V sázce je také budoucnost 25 000 lidí. Ti by přišli o práci, kdyby k dohodě nedošlo a firma by skončila v konkurzu. „Nemluvili jsme o pracovních místech v jiných zemích. To nebylo téma tohoto jednání. Diskutovali jsme hlavně o tom, jak postavit most mezi investory a vládou a schválili jsme způsob dalšího financování,“ řekl Carl Peter Foerster z GM Europe.

Plán na záchranu Opelu schválen
Podpis dohody bude do pěti dnů
Generální ředitel firmy Magna však upozornil, že obě strany ještě musí vyjednat další detaily. Oficiální podpis dohody se očekává do pěti týdnů. „Chci zdůraznit, že všechny továrny Opelu v Německu budou zachovány. V příštích týdnech budeme jednat také se všemi zeměmi, kde jsou pobočky Opelu. Chceme najít takové řešení, které zachová co nejvíce pracovních míst,“ uvedl Siegfried Wolf za společnost Magna.
Podle dohody získá společnost Magna v Opelu podíl 20 procent. Dalších 35 procent dostane její partner v konsorciu - ruská banka Sbjerbank. Konsorcium tak bude mít v automobilce majoritu. General Motors si ponechá 35 procent a zbývajících deset procent získají zaměstnanci.
Obě firmy a německá vláda rámcové dohody, podle níž Magna převezme v německé automobilce většinový podíl, dosáhly již v pátek.