ČEZ plánoval vydat zhruba 12 tisíc poukázek, přičemž od 15. dubna do konce května bylo jeho tisícikorunové šrotovné použito na nákup zhruba 9 tisíc kusů bílé techniky. Než Euronics vyplácení příspěvků ukončil, prodal více než 6 tisíc dotovaných spotřebičů. Denně se s využitím šrotovného v 29 obchodech Datart a 190 prodejnách Euronics prodalo v průměru zhruba 200 spotřebičů.
O šrotovací příspěvek ČEZ se mezitím začal zajímat Úřad pro ochranu hospodářské soutěže. Zahájil šetření, zda ČEZ tímto opatřením nezneužívá své dominantní postavení na trhu. Rozhodnutí ČEZ spolupracovat pouze s prodejnami Datart a Euronics se nezamlouvá například obchodnímu řetězci Electro World. ČEZ výběr společností Datart a Euronics zdůvodnil tím, že mají hustou síť prodejen jak ve velkých městech, tak i v menších obcích.
Na internetu lze stejné výrobky koupit mnohdy levněji než v kamenných prodejnách Datart a Euronics, a to i po odečtení tisícikorunové dotace. Cenový rozdíl mezi kamennými prodejnami a internetovými obchody podle mluvčího skupiny ČEZ Martina Pavlíčka odpovídá vývoji na tuzemském trhu. Podotkl ovšem, že řada lidí stále nemá zkušenost s nákupem na internetu, ke kterému zejména starší obyvatelé mnohdy nemají ani přístup.
Šrotovné se v Česku letos na jaře stalo velmi populárním slovem. Vedle svého původního významu z automobilového průmyslu je šrotovné využíváno také k propagaci nejrůznějších služeb a výrobků. Odborníci to ale vesměs považují za krátkodobý jev.