Největší světový výrobce aut Toyota začal kvůli slabé poptávce a světové finanční krizi omezovat výrobu. Podnik ale ještě nevyhlásil, zda chystá permanentní vyřazení továrních kapacit. Mnoho výrobních linek ve světě stojí nebo nevyrábí na plnou kapacitu, protože se neví, do jaké míry se poptávka po krizi obnoví a jak si povedou General Motors a Chrysler po bankrotové reorganizaci.
Vítězslav Kodym, šéfredaktor Autotipu
„Toyota je automobilka číslo jedna. Nicméně vždy se řídila především ziskovostí a ten podíl na trhu si nikdy nekupovala za cenu právě snížené ziskovosti. To je vlastně i odpověď na to, proč dochází ke snižování výroby v některých závodech.“

Toyota omezí výrobu
Toyota se rozhodla na rok a půl zastavit výrobní linku v Japonsku, a to od příštího jara. Také uvažuje o odstavení jedné linky v britském závodě, jedná se ale o neveřejnou informaci. Toyota pouze uvedla, že tento měsíc rozhodne, zda vystoupí ze společného podniku NUMMI, který má s GM v Kalifornii.
Tyto tři kroky by snížily světovou výrobní kapacitu Toyoty o 700 000 aut. „Omezení produkce je pro tržby pozitivní. Je tu ale ještě další místo pro snižování výrobní kapacity ve Spojených státech i jinde,“ uvedl Jošifumi Tabei, automobilový analytik ze společnosti Kazaka Securities. Roční výrobní kapacita koncernu je kolem deseti milionů vozů. Nikkei sice napsal, že se Toyota chystá snížit výrobní potenciál na devět milionů aut, zdroj ale dodal, že o tak razantním kroku zatím nepadlo žádné rozhodnutí.
