Bannery přilákaly do Prahy víc turistů

Praha – Praha sice přichází o turisty, ne ale o všechny. Těch, co nakupují zájezdy na internetu, přijelo víc. Přesně tři měsíce trvala bannerová kampaň na jednom z největších on-line rezervačních portálů Expedia.com a Hotels.com, která měla propagovat české hlavní město. Organizátoři v čele se státní agenturou CzechTourism si nad jejími výsledky mnou ruce. Propagace Prahy na internetu přilákala do metropole výrazně více turistů a měla i finanční přínosy.

CzechTourism připravil kampaň spolu s hlavním městem Praha, jejich spolupráci podpořilo také Letiště Praha a Asociace hotelů a restaurací. Celá akce, která přišla na 200 tisíc dolarů, si vzala za cíl prezentovat Prahu jako ideální variantu pro dovolenou či city break ve střední Evropě a zvýšit příjezdy do metropole z okolních destinací.

„Konkrétně si můžeme představit, že pokud někdo vyhledával rezervaci na Expedii, dejme tomu, že chtěl jet do Krakova, tak právě v momentě rezervace mu vyskočil banner na Prahu,“ vysvětlil mluvčí CzechTourism Filip Remenec.

Reportáž Michala Keborta (zdroj: ČT24)

Nejvíc přijelo Němců a Angličanů

Kampaň probíhala celkem v osmi zemích – kromě Velké Británie, Německa, Francie, Itálie, Španělska a Švédska také ve Spojených státech a v Kanadě. V průběhu akce přijelo do Prahy přes Expedii bezmála 40 tisíc turistů, což je 18 procent více než ve stejném období loni. Nejčastěji měli britský nebo německý pas. Zřejmě největší úspěch zaznamenala kampaň ve Švédsku, kde se počet rezervací zvýšil o 81 procent. Dohromady turisté od června do srpna prostřednictvím Expedie rezervovali letenky a ubytování v Praze v hodnotě přes 12,3 milionu dolarů, což je o milion dolarů více než před rokem.

Milan Richter, radní hl. m. Prahy:

„Samozřejmě vydělávají podnikatelé a je potřeba si uvědomit, že na poli cestovního ruchu v Praze je zaměstnáno 100 tisíc lidí.“

„Kampaň přinesla i přes probíhající krizi pozitivní výsledky jak hotelům, tak i Praze. Díky této propagaci se opět upevnila image metropole,“ komentoval výsledky zastupující ředitel agentury CzechTourism Pavel Kosař. „Věříme, že tato spolupráce bude pokračovat i do budoucna,“ dodal.

Hoteliéři se o rezervační portály zajímají čím dál víc. A neláká je jen rostoucí počet objednávek. Podle agentury CzechTourism totiž člověk, který Prahu objeví na internetu, tu stráví v průměru 3 dny, zatímco u klasického prodeje je to o den méně

  • Filip Remenec autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1135/113473.jpg
  • Milan Richter autor: ČT24, zdroj: ČT24 http://img2.ct24.cz/cache/140x78/article/12/1135/113474.jpg
Vydáno pod