Krátce před rozhodnutím ministra jednala o pomoci pro Opel nezávislá komise, která hodnotí žádosti firem poškozených ekonomickou krizí o státní pomoc. Ovšem nedospěla k jednotnému názoru na to, zda by vláda měla pomoc poskytnout. Podle Brüderleho má GM dostatek peněz na to, aby dokončila modernizaci německé automobilky.
Rainer Brüderle, německý ministr hospodářství
„Jsem přesvědčen, že Opel čeká dobrá budoucnost i bez státních peněz. Jeho vlastník General Motors je nyní v mnohem lepší ekonomické situaci než před rokem.“

Německo Opelu nepomůže
Kancléřka Angela Merkelová se však má ještě ve čtvrtek sejít s představiteli spolkových republik, ve kterých má Opel továrny, a jednat s nimi o možném dalším způsobu pomoci. „Zdlouhavé vyjednávání Opelu o získání státní pomoci poškozuje image automobilky,“ zdůraznil expert na automobilovou branži Ferdinand Dudenhoffer.
GM prý může zaplatit jen 600 milionů eur z potřebných 3,5 miliardy
General Motors potřebuje na obnovu ztrátového německého výrobce aut 3,5 miliardy eur. Američané ale tvrdí, že jsou schopni zaplatit jen 600 milionů eur. Zbytek by rádi získali od zemí, kde má Opel své továrny. Uspěli ve Španělsku. Od tamní vlády dostanou 300 milionů eur. Ve Velké Británii, Rakousku a Polsku se jednání protahují.
V současnosti je Opel součástí největší americké automobilky General Motors. GM původně hodlala prodat divizi Opel kanadskému výrobci automobilových součástek Magna a ruské bance Sberbank. Nakonec se ale rozhodla ponechat si německou divizi a provést její restrukturalizaci vlastními silami. Změny mají vést k zániku celkem 8 300 pracovních míst. Opel v Evropě zaměstnává téměř 50 000 lidí, z toho zhruba 24 000 v Německu.
Opel v Německu montuje modely Insignia, Astra a Corsa. „GM je samozřejmě velmi zklamána tímto rozhodnutím o Opelu po tak dlouhém procesu a poté, co jsme strávili množství času zodpovídáním mnoha a mnoha stovek otázek a přezkoumáváním u mnoha výborů,“ uvedl generální ředitel Opelu Nick Reilly. Stále však doufá v dohodu se čtyřmi spolkovými zeměmi, ve kterých jsou továrny Opelu.
Opel se chce vrátit k ziskovosti do roku 2012. Dopomoci tomu má modernizace výroby a expanze na rostoucí trhy na Blízkém východě a v Asii.
