Evropa má o třetinu větší kapacitu, než potřebuje
Fleming odhaduje, že asi třetina kapacit pro výrobu je v Evropě nadbytečná. Proti uzavírání automobilových továren a snižování počtu zaměstnanců v odvětví však bojují odborové svazy i vlády. Během hospodářské krize se navíc místo snižování kapacity zvyšovaly.
Šéf evropské divize americké automobilky Ford Motor John Fleming
„Nadbytečná kapacita je hlavním faktorem vedoucím k současnému silnému a agresivnímu zlevňování, které vidíme na trhu.“
„To není udržitelná cesta, jak řídit toto odvětví.“
Názory Fordu začátkem roku podpořil i šéf italské automobilky Fiat Sergio Marchionne. Uvedl, že světový automobilový průmysl musí pro své přežití snížit výrobní kapacitu, a to zejména v Evropě. Dodal, že světové automobilky jsou schopny vyrobit 94 milionů osobních a nákladních vozů ročně, což je o 30 milionů více, než dokážou prodat.
Celkový letošní prodej automobilů v Evropě podle Fordu dosáhne 14 až 15 milionů vozů. V loňském roce se prodej aut v Evropě podle sdružení ACEA snížil o 1,6 procenta na 14,5 milionu vozů.
