Podle Američanů je volba správného dárku velkou alchymií. Tradičně se dávají cukrovinky, květiny, oblečení nebo večeře. Háček je ale v tom, že při krátké známosti se hodí jiný než u té několikaleté. Američané tvrdí, že nevhodně zvolený dárek může udělat i tečku za celým vztahem. „Pokud druhého dobře znáte, je to výhoda a víte přesně, co mu udělá radost. Pokud spolu ještě nejste příliš dlouho, tak je lepší nevěnovat tomu druhému nic velkého, spíše naopak,“ říká odbornice na vztahy Toni Colemanová.
V případě, že se pár ještě příliš nezná, je nejlepší poslat pohlednici, koupit jednu růži a láhev dobrého vína. Při delších svazcích můžou být podle Američanů dárky odvážnější, v podobě romantické večeře při svíčkách, pugétu květin nebo celodenního výletu. Colemanová doporučuje manželským párům zajistit si zájezd do míst, která jsou pro oba něčím zvláštní. Ovšem nejlépe bez dětí, jak dodává odbornice: „Valentýn je příležitost ukázat tomu druhému své city. Nebýt jen máma a táta, ale být pár a věnovat tomu druhému kus sebe.“

Reportáž Lucie Edrové
Cukrovinky letí po celém světě
Obchodníci cítí po Vánocích další příležitost, jak rozdmýchat nákupní vášně a po celém světě se čile snaží. Například stejně jako v japonském obchůdku s čokoládou. „Valentýn je pro nás zásadní - v tomto období prodáme běžně 70 až 80 procent všech našich čokolád,“ vysvětluje Sayaka Tanabe, mluvčí cukrárny Sadaharu Aoki.
Kromě cukrářů mají napilno i pěstitelé květin. Ti mají během dne zamilovaných pětinásobný objem prodejů. Z květinářství si muži nejčastěji odnáší rudé růže. „Je to velmi důležité období, které ovlivní naše zisky po zbytek roku. Takže, pokud budeme mít o Valentýnu dobrý start, bude dobře,“ uvádí kolumbijský zemědělec Hernando Callejas. Květinový byznys zaměstnává přibližně 200 tisíc Kolumbijců. Po pěti letech strádání kvůli nepříznivému počasí a silné měně se těší, že se konečně vrátí zisky předešlých let. Během Valentýna vydělají až 200 milionů dolarů.