Mrakodrapy a umělé ostrovy se staly poznávacím znamením Dubaje. Do pátého března k nim přibyla ještě luxusní plavidla. Větší poptávka z východu je jen jednou ze změn na dubajském veletrhu, kterou způsobila ekonomická krize. Přibylo i těch, kteří na koupi luxusní jachty nemají a veletrh berou jen jako kulturní událost. Organizátoři i výrobci přesto doufají, že se vrátí zájem, který s nástupem krize zmizel.
„Emiráty jsou pro nás velmi důležité a Dubaj zejména, protože tady mají klienti zájem o jachty, které mají i přes sto metrů. Jinde na světě není zájem tak velký,“ uvedl ředitel prodeje jacht Enzo Romano. Větší poptávka z východu je jen jednou ze změn na dubajském veletrhu, kterou způsobila ekonomická krize. Přibylo i těch, kteří na koupi luxusní jachty nemají a veletrh berou jen jako kulturní událost.

Výstava jachet v Dubaje
Organizátoři i výrobci přesto doufají, že se vrátí zájem, který s nástupem krize zmizel. „Za dva nebo tři roky bych si rád nějakou jachtu pronajal, ale rozhodně nemám na to, abych si ji koupil,“ míní francouzský turista. Viceprezidentka Dubajského světového obchodního centra Trixee Lohová zároveň dodává, že předchozí období nebylo pro metropoli úspěšné: „Pro nás je to významný rok, protože předchozí dva byly hrozné. Ale posílily nás. Oproti loňsku jsme rostli o 20 %. A všechno nasvědčuje tomu, že Dubaj je stále důležité námořní centrum.“
