Italský výrobce těstovin chce narušit rýžový monopol

Řím – Jejich těstoviny mohou vyzkoušet gurmáni hned čtyř světových kontinentů. Nyní však italský rodinný podnik Barilla Group hodlá přijít na chuť také asijským strávníkům. Největší světový výrobce těstovin s více než 130letou historií působí po celé Evropě, v Severní a Jižní Americe i Austrálii. Své produkty nyní nabídne na čínský trh.

Brány italské společnosti opustí ročně čtyři tisíce tun těstovin. Bývalý závodník Formule 1, dnes viceprezident rodinného podniku Paolo Barilla si nyní vyhlídl atraktivní čínský trh, avšak podle něj bude těžké se v tamějších podmínkách vůbec uchytit. „Když jsme šli na americký trh, nebylo to tak těžké. Těstoviny se tam už prodávaly před námi a navíc mají Američané rádi italskou kuchyni,“ vzpomíná Barilla.

Důkazem svědomité přípravy firmy je i angažování speciálního týmu, který má zkoumat čínské tradice a stravovací zvyklosti. Studii hodlá provádět napříč jednotlivými čínskými regiony, v budoucnu se navíc chystá také do Afriky. „Měli jsme už naplánovaná obchodní jednání v severní Africe. Bylo to ale přesně v době, kdy tam začaly nepokoje, proto jsme to museli zrušit,“ dodává viceprezident.

Invaze těstovin na čínský trh (zdroj: ČT24)

Loni se podniku dařilo. Jeho příjmy přesáhly čtyři miliardy eur. Jednoznačně nejdůležitějším regionem je domácí Itálie, kde Barilla Group prodá 40 procent všech těstovin. Druhým nejdůležitějším trhem jsou Spojené státy se čtvrtinovým podílem.