„Ministerstvo dopravy v současné době nedisponuje tak velkým týmem odborníků a není v našich kapacitních možnostech tak náročnou studii zpracovat,“ vysvětlil rozhodnutí rezortu mluvčí Marek Illiaš. Materiál, který má cenu miliard korun z evropských fondů, tak poprvé v historii vzejde z dílny soukromníků.
Nadnárodní společnosti Mott Macdonald a Jacobs Consultancy spolu s tuzemským SUDOP Praha kvůli vítězství v tendru vytvořili sdružení. „Máme z toho velkou radost, byla to těžká soutěž,“ uvedl generální ředitel české firmy Tomáš Slavíček.
TI: Strategii by měla vypracovat státní správa
Organizace Transparency International ovšem výběr odborníků ze soukromé sféry kritizuje. Stát si prý měl takto důležitý dokument, který rozhodne, kam potečou peníze na stavbu dálnic, mostů a tratí, připravit sám. „Pokud ministerstvo není schopno naplánovat strategii dopravních staveb, tak nechápu, na co máme státní správu,“ diví se Stanislav Beránek.

Pavel Malének - člen povodňové komise města Bystřice pod Hostýnem
Pavel Malének - člen povodňové komise města Bystřice pod Hostýnem
No comment: Nález utonulého muže a utržená silnice u Rusavy
Přesto ale dopravní odborníci věří, že soukromníci budou dálnice plánovat až po dohodě se samosprávami jednotlivých regionů. „Konsorcium bude své záměry a představy o strategickém plánu určitě konzultovat právě s kraji,“ myslí si prorektor ČVUT Petr Moos.
Vítězné sdružení SUDOP Praha sice jednání s kraji v plánu má, odmítá však do strategie zapojit nezávislé odborníky. „Kompletní práci bysme měli zvládnout v tomto sdružení,“ tvrdí ředitel Slavíček s tím, že kromě českých specialistů se do projektu zapojí také zahraniční experti z firem Mott MacDonald a Jacobs Consultancy.