Od září pofrčí last minuty na kulturní vstupenky

Praha – Od září se na českém internetovém trhu objeví nový hráč podobný slevovým serverům. Portál s názvem Navečer.cz si dává za cíl prodávat výhodné vstupné na různé kulturní a večerní akce. Cenu a volná místa budou přitom na serveru nabízet sami zadavatelé, kteří zároveň sami nastaví výši slevy. „To je ten hlavní rozdíl od klasického slevového portálu,“ řekl Zbyněk Meloun z Czech Startups, jenž je hlavním investorem portálu. S informací přišly dnešní Hospodářské noviny (HN).

Nový portál má sloužit nejen k prodávání lístků na kulturní akce, ale i jako rozcestník informující o různém večerním vyžití. V současné době má Navečer.cz již nasmlouvanou spolupráci se stovkou zadavatelů. „Spolupráci jsme nasmlouvali mimo jiné s Vinohradským divadlem či Divadlem v Celetné v Praze,“ konstatoval Meloun. Samotná divadla portál vítají, neb již dříve využívala slevové portály, nicméně v těchto případech musela jít s cenou hodně dolů. 

Český trh slevových portálů nyní ovládají čtyři hlavní hráči, kterými jsou Slevomat, Zapakatel, Hyperslevy a Vykupto. Navečer.cz ale těmto tradičním portálům konkurovat nechce. „Nebereme je jako konkurenci, vnímáme je jako nástroj, kterým nám otestoval trh a vychoval zákazníky na internetu,“ popisuje postoj Meloun. 

Analytici ale varují, že do konce roku na trhu nepřežije polovina ze současných zhruba sto třiceti takovýchto portálů. Ti co chtějí přežít, by se podle odborníků měli zaměřit na jednu konkrétní oblast. Navečer.cz je tak v tomto smyslu specializovaným serverem, jenž má dozajisté potenciál zaujmout na trhu své místo.