Černý pátek je dnem, kdy Amerika nechodí spát, obchodní centra praskají ve švech a lidé začínají utrácet jako o život. Ceny totiž padají o desítky procent a zboží doslova mizí pod rukama.
Někteří obchodníci chtějí stejně jako loni nabízet slevy už několik hodin před čtvrteční půlnocí. Někteří dokonce otevřou ještě před večeří díkůvzdání. „Tím, že začnou brzy, vydělají. Zákazníkům se díky tomu jejich jméno vryje do paměti, začnou přemýšlet, co všechno by mohli v tomto obchodě koupit,“ prohlásila strategická konzultantka Clementine Martin Illanesová.

V USA opět propukne slevové šílenství
V USA opět propukne slevové šílenství
eko: 15.11.2012
Reportáž Milady McGrathové a rozhovor s Petrem Bartoněm
Někteří obchodníci, jako je třeba Best Buy nebo Kohl's, se ale přesto budou držet zpátky a otevřou až s úderem půlnoci. „Proč začínat dřív? To by přišly o peníze. Někteří obchodníci přitom během tohoto svátku vydělají třetinu toho, co za celý rok,“ poznamenala reportérka Bobbi Rebellová.
Maloobchodníci jsou pod tlakem. V říjnu totiž poklesly tržby poprvé po tříměsíčním růstu. Nejisté ekonomické vyhlídky jsou podle odborníků dalším důvodem, proč se musí obchodníci víc snažit. „Nepřekvapilo by mě, kdyby tržby během černého pátku začaly slábnout. Lidi totiž utrácejí jen tolik, kolik si mohou dovolit. Stále jsou velmi opatrní, pokud jde o výdaje,“ míní prezidentka WSL maloobchodní strategie Candace Corlettová.
Loni na masivní výprodeje přilákali tamní obchodníci přes 220 milionů lidí. Za vánoční dárky během víkendu utratili přes 11 miliard dolarů. Po víkendu se pak slevy každoročně přesouvají na internet, kde Američani nechají další víc než miliardu dolarů.