Sklady britských obchodů se plní královskými bryndáky

Londýn – Obchodníci ve Velké Británii se radují. Napjatě totiž očekávají brzké narození potomka královské rodiny – vévodkyně Kate má první termín porodu stanovený právě na dnešek – a s tím spojené tržby. Podle odhadů Britové na oslavách utratí v přepočtu asi 7 miliard korun.

Dupačky, bryndáky, botičky a další drobnosti pro ty nejmenší. Obchodníci se na narození královského potomka pečlivě připravují. Neznalost pohlaví nevadí, ve snaze vydělat se rozhodli nic nepodcenit. Varianty mají v růžové i modré.

„Myslíme si, že lidé budou kupovat královské bryndáky. Bude zájem hlavně o ty věci se jménem miminka nebo o barvu oblečení,“ odhaduje Joshua Bamfield z výzkumného centra pro maloobchod.

Opravdový boom prý začne až po narození. Podle odhadů se vypije alkoholu v přepočtu za dvě miliardy korun a další 2,5 miliardy se utratí za suvenýry a dětské hračky. Další miliony padnou na jídlo, večírky, knížky a DVD o královské rodině.

„Matky chtějí pro své dítě to nejlepší. Jsou teď moc rády, že se svět točí kolem královské rodiny. Popularita přitahuje světoznámé návrháře a značky,“ vysvětluje Laura Tenisonová, majitelka obchodu s dětským oblečením.

Není to poprvé, kdy na významných událostech ve Velké Británii podnikatelé bohatnou. Podobně tomu bylo i v uplynulých dvou letech. Za suvenýry spojené se svatbou prince Williama a Kate Middletonové v roce 2011 utratili Britové i turisté asi šest miliard korun.