Za německé dálnice se začne od roku 2016 platit

Berlín - Řidiči osobních aut, kteří budou brázdit německé dálnice, se od roku 2016 nevyhnou nalepení dálniční známky za sklo. Počítá s tím ministr dopravy Alexander Dobrindt, který chce ještě v červnu předložit příslušný návrh zákona. Konečnou cenu známky sice zatím nezveřejnil, už delší dobu se ale mluví o tom, že by vyšla na 100 eur (2 750 korun) ročně. Ovšem majitelé vozidel registrovaných v Německu by si mohli náklady na dálniční známku odečíst z daně za vlastnictví motorového vozidla, zopakoval Dobrindt v rádiu Bayerischer Rundfunk.

Německé dálniční známky zřejmě budou vypadat podobně jako v Rakousku nebo v Česku. „Je to jednoduché, přináší to málo nákladů na byrokracii, lidé to znají z okolních zemí a dá se to realizovat v přijatelném časovém rámci,“ prohlásil Dobrindt.

Očekává přitom, že výnos z jejich prodeje by se ročně pohyboval kolem 250 milionů eur (6,8 miliardy korun). Tyto peníze by měly směřovat výhradně na rozvoj dopravní infrastruktury. Kolik bude roční známka stát, ale Dobrindt neuvedl. Uvedl jen, že částka 100 eur, o které se už delší dobu spekuluje, je „zajímavé číslo“.

Sleva pro elektroauta a hybridy

Podle Dobrindta by navíc majitelé ekologicky méně náročných vozů měli mít na dálniční známku slevu. Týkalo by se to především hybridních aut nebo aut na čistě elektrický pohon. K zavedení slevy vede ministra snaha, aby spuštění systému dálničních známek nezdražilo dopravu pro německé řidiče. Majitelé vozů s ekologickým pohonem totiž platí na dani z vlastnictví auta méně než 100 eur.

Německá dálnice
Zdroj: ISIFA/Thinkstock/iStock

Podle Dobrindta bude systém zpoplatnění německých dálnic v souladu s právem Evropské unie. Ze strany Evropské komise totiž v minulosti zněla kritika původního plánu ministerstva dopravy, které chtělo zavést poplatek za dálnice pouze pro cizince.

Vydáno pod