Od pražského Rudolfina odjela dvě hodiny po poledni Tatra 815 upravená na expediční automobil na cestu kolem světa. Expedice nazvaná Tatra kolem světa 2 odkazuje na obdobnou výpravu z konce 80. let. Na cestě za exotikou zamířila tatra nejprve po dálnici D1 do Brna, další zastávkou bude Bratislava.
Tatra vyrazila na cestu kolem světa. Nejdřív z Prahy do Brna, potom až do Vladivostoku
V letech 1987 až 1990 objela upravená šestikolová Tatra 815 GTC svět, navštívila všechny kontinenty kromě Antarktidy a svým způsobem uzavřela éru tatrováckých cest za exotikou, která se táhla napříč druhou polovinou 20. století. Nyní, bezmála po třiceti letech od návratu, vyrazila z Prahy další expedice, aby na ni navázala.
V tentokrát čtyřkolovém speciálu Tatra 815 4x4 s nástavbou o hmotnosti 1380 kilogramů je čtrnáct míst k sezení či prostor, ve kterém se vyspí i dvacet lidí.
„Máme tam velkou prostornou sprchu, máme tam 700 nebo 800 litrů teplé vody, tři bojlery, čtyři okruhy vytápění, klimatizaci, máme tam obrovské akumulátory, dva záchody, jednu záložní sprchu a jednu venkovní sprchu,“ řekl člen expedice Marek Havlíček. Kromě stálé posádky se ve voze vystřídají například i fanoušci výpravy, kteří si mohli během crowdfundingové kampaně zakoupit místo na část cesty.
Expediční tatru přijely k Rudolfinu vyprovodit další vozy z Kopřivnice, například dakarské speciály. Šťastnou cestu popřál cestovatelům také Stanislav Synek, který byl účastníkem původní expedice Tatra kolem světa a je jediný, kdo z ní ještě žije.
Prvním cílem na cestě z Prahy kolem světa bylo pro novou tatrováckou expedici Brno, dalším Bratislava. Dále by měla cesta pokračovat přes Balkán a Turecko na blízký východ, dále na sever přes Kavkaz na Sibiř a se zajížďkou do Mongolska až do Vladivostoku.
V dalších etapách by chtěli cestovatelé projet Ameriku, Afriku a konečně se vrátit přes Pyrenejský polostrov a západní Evropu domů. Celkem by měla tatra ujet zhruba 270 tisíc kilometrů – bezmála dvojnásobek toho, co zvládla její předchůdkyně v 80. letech.