Modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi začne v sobotu. Potrvá tři roky

Stavbaři začnou v polovině října s modernizací dálnice D1 mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi, tedy mezi 21. a 29. kilometrem. Omezení pocítí řidiči od soboty, rychlost bude během prací omezena na 80 kilometrů v hodině. Naplno práce začnou až na jaře a potrvají tři roky.

Křižovatka Mirošovice na dálnici D1
Zdroj: ČT24

„Tento víkend se začnou dělat přejezdy středního dělicího pásu, což už řidiči pocítí. Nějaké práce probíhají už od 6. října, ty ale řidiče zatím neovlivňovaly,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Studecký.

„V letošní stavební sezoně provedeme opravy dálnice před zahájením a rozšíření komunikace na připojovací větvi exitu u Mirošovic,“ uvedla Iveta Štočková, mluvčí společnosti Eurovia, která práce za více než miliardu korun provede. Po dokončení dopravního značení bude provoz veden v režimu dva plus dva pruhy. 

Práce se naplno rozběhnou na jaře a potrvají do roku 2021. „Hlavní práce budou probíhat postupně za provozu tři stavební sezony, některé práce celoročně,“ dodala Štočková.

Modernizace D1 v úseku Mirošovice–Hvězdonice
Zdroj: ŘSD

Rychlost bude snížena na 80 km/h

Řidiči budou muset opravovaným úsekem projíždět pomaleji. „Z důvodu bezpečnosti dělníků bude rychlost omezena na 80 kilometrů za hodinu. V obou směrech budou dva pruhy, protože se bude pracovat u středního dělicího pásu,“ dodal Studecký.

Při modernizaci úseku Mirošovice–Hvězdonice bude dálnice rozšířena na 28 metrů a kompletně vyměněn nejen její povrch, ale i podkladové vrstvy. V každém směru však i po modernizaci zůstanou dva pruhy, jak je tomu u všech rekonstruovaných úseků. 

Opravy se dočkají i obě mimoúrovňové křižovatky, upraveno bude napojení jednotlivých větví. Modernizací projde také odpočívka Poddubí a osm mostů včetně jednoho nadjezdu. Práce mezi 21. a 29. kilometrem se nedotknou mostu Šmejkalka na 24. kilometru. Ten bude opraven v samostatné etapě, zřejmě jako úplně poslední část D1.

Modernizace D1 mezi Mirošovicemi a Kývalkou je rozdělena na 21 částí. Práce začaly v roce 2013 a měly skončit letos, po několika odkladech je nyní dokončení plánováno na rok 2021. Po pěti letech je zmodernizována zhruba polovina dálnice.