Oprava dálnice D1 před Prahou paralyzovala příjezd do města. Čekalo se až hodinu

Oprava dálnice D1 před Prahou zdrží řidiče až hodinu. Ráno kolona měřila 10 kilometrů (zdroj: ČT24)

Na dálnici D1 před Prahou kolabovala dopoledne doprava, ve špičce až deset kilometrů dlouhá kolona znamenala pro řidiče hodinové zpoždění. Dělníci totiž začali s opravou povrchu dálnice D1 mezi 12. a 16. kilometrem ve směru na Prahu a průjezd byl zúžen ze tří na dva pruhy. Omezení na D1 potrvá v etapách až do konce srpna.

Ještě v 6:30 měla kolona čtyři kilometry, o půl hodiny později už deset kilometrů. Začínala už před křížením se silnicí od Benešova. Řidiče kolona zdržela zhruba hodinu. Provoz začal být plynulejší až před polednem.

Ještě horší byla situace o víkendu. V sobotu dělníci rozestavovali dopravní značení a po určitou dobu byl průjezdný pouze jeden pruh. Výsledkem byla dlouhá kolona a až dvouhodinové zdržení při cestě z Prahy.

V pondělí ráno začaly samotné stavební práce. Jen za dopoledne stihli dělníci odfrézovat asi kilometr povrchu. Pod asfaltem z roku 1999 a pozdějšími záplatami objevili také původní betonový podklad z roku 1971, i ten už je hodně rozpraskaný. Podle propočtů silničářů po něm jenom kamiony převezly asi 2,5 miliardy tun zboží.

Dělníci budou kromě povrchu vozovky opravovat také betonová a ocelová svodidla, odvodnění, dopravní značení, mosty a protihlukové stěny. 

Práce jsou rozděleny do čtyř etap. Během nynější první etapy mají řidiči jedoucí do Prahy k dispozici dva pruhy – jeden v opravované části dálnice a jeden v opačném směru. Při jízdě na Brno jsou řidičům k dispozici tři jízdní pruhy. 

Částečná uzavírka dálnice D1
Zdroj: ŘSD
Plán oprav dálnice D1 mezi Prahou a Mirošovicemi
Zdroj: ŘSD

Práce za 250 milionů korun bez DPH provede firma Eurovia, hotovo má být do konce srpna. Pokračovat bude na jaře 2019, kdy opravou projde úsek mezi 12. a 9. kilometrem ve směru na Prahu.

Nyní opravovaný úsek je nejstarší dálnicí v Česku. Jedenadvacet kilometrů z Prahy do Mirošovic se řidičům otevřelo v červenci 1971. Mezi lety 1996 až 1999 byl celý úsek kompletně přestavěn a rozšířen na tři pruhy v obou směrech.