Počet nehod na železničních přejezdech opět stoupl. Oproti loňským 159 jich bylo v tomto roce o 13 více. Zemřelo při nich 43 lidí. Zabránit nehodám na přejezdech tak nepomohly investice do jejich zabezpečování ani nebývalá pozornost médií. Na vině je zejména nepozornost řidičů.
Počet nehod na přejezdech stoupl. Stát přitom do zabezpečení investoval 2,3 miliardy Kč
Jedna z posledních nehod se stala na Karlovarsku. Řidička vjela na koleje, přestože na přejezdu svítilo červené výstražné světlo. Po nárazu vlak tlačil auto ještě sto metrů. Žena i posádka auta nehodu přežili.
„Ve vozidle byly dvě děti, které seděly v dětských autosedačkách. Naštěstí se ta nehoda trefila na zadní část vozidla. Takže to minulo posádku a vozidlo bylo odmrštěno mimo kolejiště,“ uvedl velitel zásahu Jiří Buček.
Ve městě jezdí vlaky rychlostí 40 kilometrů za hodinu. I při použití rychlobrzd ale devadesátitunová souprava ujede ještě padesát metrů. V případě, že auto uvázne mezi závorami, dochází k nejkomplikovanějším nehodám. Lidé jsou většinou vážně zraněni a uvězněni v troskách.
„A co je nejhorší, tak počet dopravních nehod rozhodně neubývá. Možná jsou i v některých místech nehody, které dřív nebývaly,“ komentoval situaci mluvčí Hasičů Karlovarského kraje.
Od roku 2013 investoval stát do zabezpečení tratí 2,3 miliardy korun. Při tom se opravilo 300 železničních přejezdů.
- Na tuzemských kolejích zemřeli poslední adventní neděli tři chodci. Vpodvečer vlak srazil muže na trati mezi Předměřicemi nad Labem a Smiřicemi na Královéhradecku. Zhruba ve stejnou dobu srazil vlak chodce i pod železničním mostem v blízkosti stanice Litoměřice - město. Dalšího člověka usmrtil vlak před 19:00 mezi stanicemi Drahotuše - Hranice na Moravě na Přerovsku.