Vláda povede informační kampaň o radaru

Praha - Vláda chce vést celostátní informační kampaň k možnému umístění amerického radaru v Brdech. Sociologické výzkumy ukázaly, že o radaru nemají dost informací téměř tři čtvrtiny obyvatel. Definitivní rozhodnutí o umístění radaru by mělo padnout příští rok.

Před dvěma týdny začala debatami v českých městech nová vládní kampaň k radaru s mottem Proti raketám. V nejbližší době proběhnou i další, ale už teď se připravují brožury do tisku. Vyjdou i speciální DVD a v polovině října by měla začít fungovat i internetová stránka.

Podle Klvani bude kampaň obsahovat všechny relevantní argumenty, názory a fakta, a to pro i proti radaru. I když na kampaň není moc času, měli by se lidé o protiraketové základně dozvědět co nejvíc informací. „Se seriózní informační kampaní jsme nemohli začít dříve především proto, že jsme neměli všechny informace pohromadě,“ objasnil Tomáš Klvaňa.

Odpůrci základny mají mezi Čechy jasnou převahu. Spíše pro radar je pouze pětina Čechů a potřebné informace postrádá necelá třetina obyvatel. „Pevné jádro, především toho emocionálního odporu vůči americkému radaru, je velmi silné,“ uvedl Jan Hartl, ředitel agentury STEM.

S informační kampaní vládě pomáhá najatá PR agentura. Grafickou podobou internetových stránek a brožur nebo monitoring médií budou mít na starosti další firmy, které si podle Klvani vybere agentura sama.

V současné době pracuje na vládní kampani Proti raketám přes deset lidí. Daňové poplatníky přijde kampaň zhruba na patnáct milionů korun.