V současnosti na území o rozloze necelých sedmi kilometrů čtverečních přistává denně jen několik letů ze Spojeného království. Španělská letadla na unikátní letiště, přes které vede místní komunikace, létat nesmějí. Britské stroje mířící do poslední kolonie v Evropě naopak nesmějí vlétnout do španělského vzdušného prostoru, a tak musí udělat poměrně ostrý obrat, aby se mu vyhnuly.
Krach jednání, o nichž se diplomaté ještě před pár dny vyjadřovali poměrně optimisticky, nepřináší zklamání jen pro pasažéry, ale i pro
aerolinky. Ty už delší dobu upozorňují na přetížení leteckého prostoru nad Evropou, což je do značné míry způsobeno i nejednotností řízení leteckého provozu. Letové trasy jsou tak v průměru o 49 kilometrů delší než by byly v optimální situaci. To stojí letecké dopravce nemalé finanční prostředky.
Jednání o změnách v řízení letového provozu by měla pokračovat příští rok. Politici mohou být nakonec k dohodě přinuceni situací ve vzduchu. Letový provoz nad Evropou by se totiž měl do roku 2020 zdvojnásobit, což je podle odborníků za současných pravidel nemyslitelné.