Novému Městu uleví až dokončení D11 do krajského města
„Dopravní situace v naší obci je katastrofální. Ulevit by nám mělo až dovedení dálnice do krajského města. Kolem silnice lidem sice vyměnili okna, ale množství nákladních aut, která znečisťují ovzduší, je obrovské,“ uvedl starosta Nového Města Vladimír Kosina. Lidem také vadí nebezpečné přecházení hlavní silnice i parkující kamiony v ulicích obce.
Nový je sjezd z dálnice u Praskačky
Z nového sjezdu u Praskačky se řidiči osobních automobilů dostanou na hlavní silnici z Hradce Králové na Přelouč, jako dosud z libišanského sjezdu. V opačném směru od hradecké čtvrti Kukleny přes Plačice je ke sjezdu navede dopravní značení.
Nově otevřený úsek dálnice je součástí dvanáctikilometrového úseku stavby dálnice z Osiček do Hradce Králové. Z úseku je nyní v provozu asi osm kilometrů. Na novém dálničním úseku je omezena rychlost jízdy na 80 km/h a platí tam zákaz předjíždění. „K plnohodnotnému zprovoznění tohoto tříkilometrového úseku ve čtyřech pruzích by mělo dojít příští rok na podzim, společně s úsekem R35 Sedlice - Opatovice,“ uvedl mluvčí ŘSD Roman Kluzák.
Dostavbě D11 brání nedořešená výměna pozemků
Dostavbě zbylých čtyř kilometrů až do Hradce Králové zatím brání nedořešená výměna pozemků farmářky Ludmily Havránkové pod dálnicí za odpovídající pozemky patřící státu. Výměnu pozemků v říjnu schválila vláda. Po jejím provedení by měla dostavba zbylého úseku D11 trvat necelé dva roky.
Hradecká dálnice bude dále pokračovat do Jaroměře
Z Hradce Králové má podle plánů Ředitelství silnic a dálnic pokračovat autostráda D11 do Jaroměře. Dále k česko-polské hranici by v budoucnosti měla auta pokračovat po rychlostní silnici R11. Původní návrh úseku dálnice z Prahy přes Hradec ke Královci byl schválen už v roce 1963. První úsek D11 z Prahy do Libice nad Cidlinou byl otevřen v osmdesátých letech. Před dvěma lety byl otevřený úsek dálnice z Poděbrad k Hradci v délce 42 kilometrů, který stál 15 miliard korun.