Zavedení tzv. outsourcingu v údržbě považuje ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Martin Dvořák za zásadní přínos pro svoji společnost. „Odpadají nám starosti s obstaráváním náhradních dílů a celkovou logistikou. Významná je také úspora personálních nákladů. Můžeme se nyní lépe koncentrovat na náš hlavní úkol, kterým je bezpečná a spolehlivá přeprava osob,“ uvedl Dvořák.
Dopravní podnik by měl ušetřit díky převedení servisu a údržby vozů na Siemens přes 100 milionů korun, řekl mluvčí společnosti Ondřej Pečený. Běžný výdělek u takových akcí dosahuje údajně kolem deseti procent. Hodnota této transakce je ale kolem 3,9 miliardy korun, dopravní podnik tedy uspoří asi 2,5 procenta.
V budoucnu chce podnik jednat i o dalším převodu některých provozů na soukromé firmy. Uvažuje se například o tramvajovém depu v Hostivaři a dalších činnostech, které nesouvisí přímo se zajištěním dopravy.
Outsourcing části činností, které si dosud podnik zajišťoval sám, doporučila společnost BNV Consulting, která v DPP dělala personální audit. Údajně navrhovala, aby se externí dodavatelé starali o tramvajové vozovny, opravny vozidel i zázemí metra včetně bezpečnostní techniky. S outsourcingem ale nesouhlasí většina odborových organizací, podle nich směřuje k vytunelování nebo rozprodeji dopravního podniku.