Ústí nad Labem – Hrozba, že se nepodaří dostavět dálnici D8 do konce roku 2010, je stále reálnější. Přes opakované výzvy obcí v Ústeckém kraji k rychlé dostavbě autostrády v Českém středohoří se stavba zasekla. Ředitelství silnic a dálnic totiž stále nemá potřebná povolení pro stavbu tunelu u Radejčína. Po co nejrychlejším dokončení dálnice volají i starostové z Ústecka už několik let. Krajský radní pro dopravu Jiří Šulc hovoří již s jistotou o tom, že se kvůli chybějícímu povolení protáhne stavba o několik měsíců.
Radní Šulc už si je jist, že D8 v roce 2010 nebude
Podle Ředitelství silnic a dálnic je tento poplach předčasný, posunutí termínu otevření dokončené dálnice D8 zatím odmítá. „Děláme všechno, abychom povolení získali v nejbližších měsících a dálnici zprovoznili na konci roku 2010,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Před týdnem varoval ústecký radní a bývalý hejtman Jiří Šulc, že se stavba protáhne, nebude-li vydáno potřebné povolení do dvou měsíců. Dnes již o zpoždění stavby hovoří s jistotou: „Stavba tunelu nezačne do tří měsíců, průběžná délka je delší než prosinec 2010, takže ten termín nejde splnit.“
Co nejrychlejší dokončení dálnice D8 dlouhodobě žádají starostové z celého Ústeckého kraje. Auta projíždějící po silnicích, které spojují dokončené části autostrády, mají špatný vliv na řadu obcí, pomalu popojíždějící kolony kamionů dusí hlavně obyvatele Ústí nad Labem a Lovosic.
Peníze na dokončení dálnice D8 jsou už dávno připraveny. Podle ministerstva dopravy je financování zajištěno jak ze státního rozpočtu, tak z evropských fondů.