„Všichni jsme si mysleli, že děti dorazí dřív, ale samotného mě překvapilo, s jak velkým náskokem,“ komentoval výsledek generální ředitel Českých drah Petr Žaluda, který cestoval s dětmi z Roztok.
Právě z Roztok jelo auto o 27 minut déle než vlak, se stejným náskokem oproti posádce auta dorazily také děti cestující z Horních Počernic. Z Úval trvala cesta vlakem o 24 minut kratší dobu než autem. „Závod jsme nazvali: Dejte dětem čistý vzduch, jeďte do práce Eskem! Chtěli jsme totiž upozornit nejen na rychlost vlaků, ale také na to, že nezatěžují životní prostředí tolik jako automobilová doprava,“ uvedl Žaluda.
Přes tyto výzvy je pro mnoho lidí cestování po Praze problematické. České dráhy na relativní rychlost přilákaly do pražských příměstských vlaků S během výluky tramvají na Letné například cestující z okolí dejvického nádraží. Ti se vlakem dostali do Holešovic nebo okolí Masarykova nádraží rychleji než náhradními autobusy projíždějícími ucpanou Letenskou plání. Po zahájení výluky mezi dejvickým a Masarykovým nádražím jsou ale tito cestující opět odkázáni na jiné dopravní prostředky.