Terén, kterým vede rekonstruovaná trať, je náročný: z jedné strany stojí blok domů, z druhé koryto Harcovského potoka a uprostřed ve stísněném prostoru vedou koleje. „Je to deset metrů šířky, kam se kolej musí vejít,“ upozornil technický ředitel DPML Martin Čulík.
Tramvajová trať do Rochlice povede i v další etapě po stávajících kolejích trasy do Jablonce nad Nisou. Až za areálem bývalé Textilany, tedy dva kilometry od centra, se nová trasa od té jablonecké odkloní. „Zpracovává se konečná dokumentace a myslíme si, že je to konečná verze,“ uvedl provozní ředitel DPML Ludvík Lavička.

Reportáž Lucie Pokorné
Tramvajová trať do Rochlice výrazně odlehčí silnicím, které už přestávají náporu dopravy stačit. Na sídlišti a v jeho okolí totiž žije zhruba 16 tisíc lidí. V dopravní špičce jezdí autobusy do Rochlice ve čtyřminutových intervalech. Ani to ale nestačí. Jediným řešením je podle odborníků právě tramvaj, která má větší přepravní kapacitu a zácpy na silnicích ji nebrzdí.