Kamiony už do Prahy nemohou, tak jezdí sousedními obcemi

Praha – Kamiony již nemohou jezdit po západní části vnitřního Městského okruhu v Praze – části Jižní spojky a Barrandovském mostě – ani po barrandovské spojce. Policisté hlídali silnice, kde těžká nákladní auta už nemají jezdit, a během dne jich vrátili 130 – řidičům zatím pouze domlouvali. Část kamionů se ale místo na novou část vnějšího Pražského okruhu vydala po souběžných silnicích do obcí sousedících s Prahou.

Na Jižní spojce a Barrandovském mostě byl ráno nevídaný klid. Podle magistrátu jsou semafory na začátku mostu už zbytečné a chce je brzy vypnout. „Dopravní zátěž na Jižní spojce se snížila o 100 procent v případě těžkých kamionů nad 12 tun a zhruba o 80 procent v případě jiné automobilové dopravy. Dopravní zátěže na Barandovském mostě se snížily o polovinu,“ vychválil změnu primátor Pavel Bém. Naproti tomu na Spořilově, kudy nově projíždějí kamiony z východní části Jižní spojky na vnější okruh, se provoz zvýšil více než o desetinu.

Zprovoznění Pražského okruhu se během několika hodin projevilo také v dopravě ve Středočeském kraji. Nejvíc problémů hlásí obce v okolí Říčan. „Mám pocit, že o takových 30 až 40 procent se to zvýšilo. Silnice na to nejsou stavěné, kamiony nám devastují chodníky,“ řekl místostarosta Křenic Ladislav Roškota.

Přes Křenice projížděly především kamiony, které přijely na okraj Prahy po dálnicích od Hradce Králové nebo Liberce a chtěly se dostat na nový okruh, aniž by si musely zajíždět po Jižní spojce na Spořilov a dále po brněnské dálnici až k Jesenici.

Zatímco stížnosti obcí zatížených náhle kamionovou dopravou umlknou nejspíš za několik dnů, kdy kraj nainstaluje značky zakazující těžkým vozidlům vjezd, autodopravci budou nejspíš slyšet dál. „Barrandovský most by dopravu klidně zvládl, takhle se jenom problémy potěmkinovsky odsunuly na Spořilov a Chodov, tam si teď užijí ty zácpy,“ řekl k novým omezením Martin Felix ze sdružení Česmad.

Nová trasa pro nákladní dopravu
Zdroj: ČT24
Autor: ČT24