Technická norma stanovující požadavky na tramvajová vozidla určuje, že tramvaje musí zvládnout průjezd alespoň pěticentimetrovou vrstvou sněhu a kaluží hlubokou nanejvýš centimetr. Většinou však výrobci vyrábějí vozidla schopná projet až šesti centimetry. Toho jsou schopné i všechny pražské tramvaje včetně 15T. Škoda upozornila, že tramvaje 15T jsou konstruovány i pro vyšší sněhové vrstvy. Novější tramvaje Škoda 14T a 15T potom mohou podle schválených technických podmínek vjet také do třícentimetrové vrstvy vody – naproti tomu starší vozidla od ČKD splňují pouze požadavek na průjezdnost centimetr hlubokou kaluží.
Že nová tramvaj vyhovuje všem technickým a bezpečnostním požadavkům, potvrdil Drážní úřad, který vozy 15T schválil k provozu. Podle mluvčí dopravního podniku Ilony Vysoudilové také tramvaje letos v zimě neměly žádné problémy s průjezdností. „Dopravní podnik disponuje upravenými pluhy, které jsou schopné zajistit průjezdnost všech tramvajových vozů včetně nízkopodlažních,“ dodala mluvčí.
Škoda také odmítla, že by byly smlouvy na dodávku 250 tramvají nevypověditelné nebo že by se razantně zvýšila jejich cena.