Zdražení jízdného na linkách, kde v tom dopravcům nebrání smlouva s krajem, je podle ředitele českobudějovické ČSAD Autobusy Vladimíra Homoly pouze částí opatření, kterými musí dopravce reagovat na stoupající náklady. Firma jedná s Jihočeským krajem také o možném zvýšení cen jízdenek na regionálních linkách. „Od 1. ledna 2010 se cena nafty zvýšila o osm korun na litr. My jsme celou dobu na toto zvýšení nereagovali,“ uvedl Homola.
Ačkoli je českobudějovická firma, která provozuje dálkové linky spojující Český Krumlov, Písek nebo Prachatice s Prahou, jediná, která jízdné už zvýšila, další velcí jihočeští dopravci ji nejspíš budou následovat. ČSAD Jihotrans by chtěla podle ředitele autobusové divize Petra Kocara zdražit na dálkových i regionálních spojích, proto se rovněž chystá na jednání s krajským úřadem. ČSAD Sttrans se chce zaměřit především na regionální dopravu. Zatím není jasné, zda zdraží jízdenky, alternativou může být zvýšení dotací přímo z krajského rozpočtu, řekl ředitel Vladimír Warish.
Táborský autobusový dopravce Comett Plus nedotované a dálkové linky neprovozuje. Zvýšení jízdného na krajem dotovaných spojích ale považuje na nutné. I on proto chce jednat s Jihočeským krajem o navýšení dotací na objednané linky nebo o zvýšení cen jízdného, uvedl jednatel Milan Kolář.