Italská prokuratura začala kvůli úterní tragické srážce vlaků vyšetřovat konkrétní osoby. Mezi podezřelými je několik zaměstnanců společnosti Ferrotramviaria včetně přednostů stanic Corato a Andria. Právě mezi těmito stanicemi se dvě soupravy ve vysoké rychlosti čelně střetly. Při nehodě zahynulo 27 lidí.
Prokuratura se kvůli nehodě vlaků zaměřila na první konkrétní osoby
Pětice státních zástupců se snaží zjistit, kdo za havárii nese odpovědnost. Příčina nehody zatím není jasná, nejčastěji se ale hovoří o lidském selhání. Na jednokolejné regionální trati u apulijského Bari totiž nefunguje automatické varování strojvůdců pro případ, že se vlaky ocitnou na jedné koleji blízko sebe. Posádku vlaku tak musí informovat výpravčí stanice telefonem.
V běžném provozu se přednostové stanic Corato a Andria vzájemně domlouvají, který ze současně jedoucích vlaků bude mít v jízdě přednost. V úterý ale měl jeden z havarovaných vlaků několikaminutové zpoždění, což mohlo být příčinou nedorozumění.
Při nehodě zemřeli v úterý strojvedoucí obou souprav, všechny oběti byly z Itálie. Zraněno bylo pět desítek lidí, 24 z nich je stále v nemocnici. Osm lidí je v kritickém stavu.
Poslední velké železniční neštěstí v Itálii se stalo v červnu 2009, kdy po vykolejení nákladního vlaku v severoitalském městě Viareggio explodovala cisterna se zkapalněným plynem. Neštěstí si vyžádalo 32 obětí a 25 zraněných.