Vídeň – Vídeň by se chtěla zbavit své příliš jednostranné nálepky někdejší císařské metropole. Nedávný průzkum totiž ukázal, že vídeňské památky sice pomáhají přilákat návštěvníky, ale samy o sobě nestačí. Nová reklamní strategie proto upřednostňuje zážitky před historií, stejně jako sami turisti. „V této chvíli zvoní všechny zvony na dómu sv. Štěpána. Slyšíte je také? Aha, vy tu právě nejste,“ budou například hlásat inzeráty v kampani, která bude v Německu nebo i v Kuvajtu lákat do Vídně ty, kteří s návštěvou rakouské metropole dosud váhají.
Nová kampaň láká turisty: Vídeň teď, nebo nikdy
„Naše image ve světě je mnohem tradičnější a staromódnější, než je realita. Naším úkolem je vnímání Vídně změnit, přitom ale nerezignovat na klasické hodnoty, které nabízí,“ uvedl ke kampani ředitel vídeňské turistické centrály Norbert Kettner. Lidé se totiž podle průzkumu raději vypraví do Londýna nebo do Berlína, do měst, kde se děje něco, co by mohli propást. Zatímco u Vídně si často řeknou: Ano, Vídeň je krásná, ale Schönbrunn bude stát i napřesrok.
Kampaň „Vídeň teď, nebo nikdy“ se snaží ukázat, že kromě císařské minulosti nabízí Vídeň také skvělou kuchyni, zábavu, nákupy a zážitky. Co vše rakouské město nabízí většinou turisté zjistí, až když do Rakouska přijedou. Pak se ale více než polovina z nich vrací, ukázal průzkum.
Turistika je pro Vídeň významný zdroj blahobytu. „Se čtyřmi miliardami eur obratu vytváří cestovní ruch ve Vídni šest procent místního HDP,“ potvrdila náměstkyně vídeňského starosty Renate Braunerová.