Ženeva - Strojvůdce jednoho z vlaků zemřel při čelní srážce dvou souprav v kantonu Vaud na západě Švýcarska. 25 lidí se zranilo, z toho pět vážně. Vlaky se srazily kolem sedmé hodiny večer asi 50 kilometrů jihozápadně od švýcarské metropole Bernu. Podle prvních výsledků vyšetřování příčin nehody je viníkem pravděpodobně přeživší strojvůdce, který asi přehlédl červenou. K nehodě došlo pouze pět dní po vykolejení španělského rychlovlaku u Santiaga de Compostela, při jednom z největších vlakových neštěstí posledních let zemřelo 80 osob.
Další nehoda na železnici. Při srážce vlaků ve Švýcarsku zemřel strojvůdce
Policie dnes uvedla, že s převážně lehčími zraněními bylo ošetřeno 25 lidí. V nemocnicích zůstávají tři zranění včetně jednoho dítěte, ale nikdo z nich není v ohrožení života. Policie dnes nevyloučila, že ve vraku je ještě jeden pasažér.
Vlaky se srazily kolem sedmé hodiny večer, asi 50 kilometrů jihozápadně od švýcarské metropole Bernu v obci Granges-pres-Marnand v kantonu Vaud. Jeden z vlaků směřoval z Payerne do Lausanne a druhý jel z opačného směru.
Strojvedoucí zřejmě přehlédl červené světlo
Záchranných akcí se účastnilo přes třicet sanitek, 34 lékařů a zdravotníků, několik hasičských vozů a vrtulník, který dopravil vážněji zraněné do nemocnice v Lausanne. Na trati, kde k nehodě došlo, byl zastaven provoz. Příčina nehody se vyšetřuje. Neštěstí se stalo v době, kdy jedna ze souprav nádraží opouštěla a druhá přijížděla. Experti nyní zjišťují, jak je možné, že oba vlaky vjely na stejnou kolej.
Státní zastupitelství v Lausanne dnes sdělilo, že podle vyšetřovatelů jeden ze strojvůdců pravděpodobně přehlédl červené signální světlo. Čtyřiapadesátiletý muž stačil ještě před kolizí při plném brzdění z vlaku vyskočit. Jeho 24letý kolega z protijedoucího vlaku však zemřel.
Přeživší strojvedoucí byl už v pondělí vyslechnut a státní zastupitelství nyní zvažuje zahájení trestního stíhání. „Naštěstí oba vlaky jely sníženou rychlostí, jinak by neštěstí dopadlo mnohem ničivěji,“ řekl starosta obce Granges-pres-Marnand. Náraz byl ale tak silný, že se soupravy do sebe zaklínily.
Šéf švýcarských drah (SBB) Andreas Meyer řekl, že drážní bezpečnostní systémy fungovaly. Bez ohledu na nynější nehodu se i pro postiženou regionální trať počítá s doplněním o bezpečnostní systém Signum, který vlak automaticky zabrzdí, pokud projede na červenou.