Vysočina se potýká s nezájmem turistů

Vysočina – Meziročně opět klesl počet turistů na Vysočině. Podařilo se ale získat desítky milionů korun z Evropské unie, které pomohou s propagací kraje v sousedních regionech i v zahraničí. Na propagaci turistiky na Vysočině EU poskytla už dříve bezmála 20 milionů korun a teď rozhodla o přidělení dalších 15 milionů.

Peníze z EU mají sloužit hlavně k lepší propagaci pamětihodností a turistických atrakcí. Ředitel příspěvkové organizace Vysočina Tourism Tomáš Čihák informoval, že proběhne kampaň, která se objeví v síti multikin, rozhlase, na internetu i v médiích. Krajský radní Tomáš Škaryd (ČSSD) upřesnil, že zaměření bude převážně na tuzemské turisty.

Vysočina se spolu s Ústeckým a Pardubickým krajem drží na posledních příčkách ve statistice návštěvnosti krajů. Chybí tu lázně, velké ubytovací kapacity nebo horská střediska, kde lidé tráví i několikatýdenní pobyty. Mediální kampaň hrazená z evropských peněz bude proto upozorňovat na jiné možnosti. „Nabízíme čistou krásnou přírodu, máme tady tři památky Unesco. Kraj je vhodný pro klidnou domácí rodinnou dovolenou,“ upřesnil Tomáš Škaryd.

2 minuty
Reportáž Radovana Daňka
Zdroj: ČT24

Díky evropské dotaci vyšly také nové turistické mapy nebo průvodcovské brožury. Pořádat se budou kostýmované prohlídky na hradech a zámcích a místní podnikatelé mají být motivováni k tomu, aby rekreantům nabízeli zajímavé vícedenní pobyty. Rozhlasové a televizní spoty už se natáčejí a také katalog turistických možností se má objevit v nejbližších měsících.

Načítání...