Loket nad Ohří - České dráhy si obnovením místního spoje mezi hlavním nádražím a stanicí Loket-předměstí znepřátelily obyvatele západočeského Lokte nad Ohří. Do jinak tiché krajiny vlak na své trase několikrát hlasitě zahouká. Spoj navíc využívá minimální počet cestujících a podle místních hlučné houkání vlaku pouze narušuje klid. Na zhruba kilometrové trase projede vlaková souprava až šestnáctkrát denně. Obyvatelům Lokte začíná docházet trpělivost.
Vlakové spojení u Lokte nad Ohří je podle místních zbytečné
Podle Anny Kodysové ze Správy železničních a dopravních cest je však hlučné zařízení nezbytným doplňkem železniční dopravy. „Cestovní vlak musí houkat celkem čtyřikrát. Jde o nebezpečné úseky v blízkosti tunelů, mostů či železničních přejezdů,“ tvrdí Kodysová.
I přes nesouhlas loketských obyvatel a výrazně ztrátový provoz však vlakový spoj funguje dál. Byl vybudován na dřívější staré trase mezi Slavkovem a Loktem. České dráhy tento spoj již jako ztrátový zrušily, a to v roce 1997. V dnešní době je bývalý železniční úsek zarostlý a zdevastovaný zubem času i penězochtivými zloději. Především lidem v Horním Slavkově někdejší dopravní spojení velmi chybělo. Pevně věří, že nový loketský úsek bude základem pro budoucí dostavbu celé železnice.
Za podporu rozvoje železniční dopravy v karlovarském regionu se postavila i starostka samotného Lokte Jana Vildumetzová. „Město, které nemá železnici, je mrtvým městem,“ podotkla. Obnovení zašlé trasy by mělo podle odhadů vyjít až na 300 miliónů korun.