V Plzni začala uzavírka části jednoho z hlavních tahů městem, silnici naproti hlavnímu vlakovému nádraží uzavřou stavební úpravy na půl druhého roku. V první fázi rekonstrukce obou železničních mostů projedou v obou směrech pouze tramvaje. Velmi frekventovaným místem ve směru na jih, tedy hlavně na České Budějovice, projíždělo v pracovních dnech obousměrně kolem 20 tisíc vozidel denně.
Stavební úpravy nádraží zavřely v Plzni jeden z hlavních tahů
„Budeme to sledovat na kamerách a dělat drobné úpravy v signalizacích tak, jak ukáže praxe,“ uvedl dopravní expert města Ondřej Vohradský. S přibývajícím provozem se už odpoledne začaly plnit přilehlé silnice.
V Plzni je kvůli mrazu menší provoz, jeho pokles odhadli dopravní policisté na deset procent oproti standardním pondělkům. „Obecně je leden o čtyři procenta slabší než průměrný měsíc, ale každý rok nebývají takovéto mrazy,“ konstatoval .
Pokračující modernizace železniční stanice Plzeň za 1,3 miliardy korun, kterou v pátek zahájila Správa železniční dopravní cesty (SŽDC), významně omezila dopravu v Plzni. Poslední rozsáhlou dopravní stavbou v Plzni na podobně frekventované hlavní silnici, tehdy ve směru na Karlovy Vary a Most, byla oprava největší plzeňské křižovatky v sadech Pětatřicátníků. Ta se uskutečnila v letech 2002 až 2004.