V českobudějovické nemocnici zkouší efektivnější systém plánování operací. Lékařům jsou nově k dispozici sekretářky, které místo nich píší propouštěcí zprávy, objednávají vyšetření a starají se o administrativu operací. Na plánované výkony totiž desetina pozvaných z nejrůznějších důvodů vůbec nedorazí. Nové pracovnice tak mohou na operaci poslat někoho jiného, klidně i v dřívějším termínu.
S administrativou v nemocnici pomáhají sekretářky. Lékaři mají víc času na pacienty
Zhruba deset procent naplánovaných operací se v plánovaném termínu vůbec neuskuteční. Někteří dostanou strach, jsou nemocní, případně jdou na operaci jinam. „Proto jsme zavedli systém, kdy paní sekretářka všechny pacienty ještě před nástupem obvolá, abychom byli schopni výpadky nahradit jinými pacienty,“ řekl primář ortopedického oddělení českobudějovické nemocnice David Musil.
Sekretářky zjišťují, zda pacienti na operaci třeba nezapomněli. „Přijdeme celkem na pět pacientů za týden, kteří by nepřišli,“ popsala sekretářka ortopedického oddělení Lenka Luňáčková. „Bez nich by to nefungovalo. My jsme pořád na sále, ony to tu řídí, kdo půjde na operaci, a kdo ne,“ uvedl Musil.
Lékaři mají víc času na pacienty
Díky dvěma sekretářkám se ročně na ortopedické operace jen v českobudějovické nemocnici dostane o 250 pacientů víc. Na oddělení tak do konce roku přibude další pracovnice.
Projekt teď nově zkouší i úrazové oddělení nemocnice. „Mám daleko víc času obejít si pacienty a popovídat si s nimi. Určitě dvě až tři hodiny, klidně každý den,“ řekl lékař úrazové chirurgie Tomáš Zídek.
„Máme tady tři nové sekretářky. Jedna je původně bankovní sekretářka, druhá je z celního prostředí a třetí z nějaké smaltovny,“ uvedl primář oddělení Martin Kloub. Projekt nemocnice vyhodnotí na konci roku, případně by ho pak mohla rozšířit i na další oddělení.