Po dálnici D8 za Lovosice konečně od 14. května

Lovosice – Dálnice D8 z Lovosic do Bílinky bude v provozu od 14. května. Čtyřkilometrový úsek je sice postaven už od konce loňského roku, dosud na něj ale auta nemohla kvůli úředním průtahům. Otevření nové části dálnice bude znamenat velkou reorganizaci provozu na silnicích z Lovosic na Ústí nad Labem a Teplice. Dálnice nově bude ústit do teplické silnice I/8, kdo včas nesjede, nebude moci využít pobřežní silnici I/30. Na ní tak pravděpodobně ubude provoz, naopak ještě zesílí na teplické silnici.

Trasa z Lovosic k Bílince je úvodem k delšímu úseku přes České středohoří, který začne Ředitelství silnic a dálnic stavět příští týden. Zatímco stavbu zbylé části k Teplicím blokovaly vleklé soudní spory, prvních 3,7 kilometru vzniknout mohlo. Až po jejím fyzickém dokončení se však ukázalo, že ani tato stavba není úředně „čistá“. ŘSD totiž nechalo postavit most Vchynice jinak, než bylo povoleno. Schválena byla společná konstrukce pro oba jízdní pásy, nakonec však vznikla pro každý pás oddělená konstrukce. Navíc neodpovídají ani rozměry, most je o 30 centimetrů delší a o 60 centimetrů užší.

Nové stavební povolení, které stavbu zlegalizovalo, vydaly úřady v polovině dubna, dnes mluvčí ŘSD oznámila, že se nová část D8 otevře za deset dnů. „Otevření by měl doprovázet slavnostní akt, který by měl být někdy dopoledne, kolem poledního pak na dálnici vyrazí auta,“ upřesnila mluvčí Ledvinová.

Nový úsek dálnice D8 vede od Lovosic po trase, kudy vedla stará silnice E55. Obec Vchynice míjí po mostě dlouhém 243 metrů zakrytém protihlukovým tubusem. Měl by pomoci s dopravní situací v Lovosicích, kudy zatím vedou obě objízdné trasy za nedostavěnou část dálnice a doprava proto často kolabuje. Poslední dva roky před dokončením zbylé části dálnice se však může ještě více přitížit obyvatelům Velemína, centrem jejichž obce prochází silnice I/8. Právě ji bude podle odhadů využívat ještě více aut než dosud. Zatím využívá objízdnou trasu po silnici I/8 přes Teplice asi 8 500 aut denně, zatímco kolem po silnici I/30 po labském břehu směrem na Ústí nad Labem jezdí přes 10 tisíc aut denně.

Už příští pondělí potom chce ŘSD zahájit stavbu poslední části D8, která na tu čerstvě otevřenou naváže. Vše bude hotovo na přelomu let 2014 a 2015.