Motorový vůz, který jezdívá po krušnohorské trati z Mostu do Moldavy, někdo poškodil. Nešlo o první takový incident. Zatímco však v minulosti motorák například narazil do nastraženého kamení, tentokrát se pachatel vloupal do depa a poničil motor i topení. Dopravce, kterému vůz patří, ho již zprovoznil, útokem se zabývá policie.
Někdo poškodil vlak, který jezdí na krušnohorské trati. Dopravce čelil útokům i v minulosti
Koncem roku 2022 vystřídala České dráhy na trati Most–Moldava společnost Railway Capital a tehdy začaly útoky, které skončily opakovaným poškozením jejího motorového vozu, který zakoupila ze Slovenska. Po naolejovaných kolejnicích a nastražených kamenech se letos koncem února kdosi vloupal do depa. Hrdlem na olej nasypal do motoru písek a také poškodil topení.
Železničáři se domnívají, že pachatel se velmi dobře vyznal. „Přesně věděl, co dělá, a přesně šel po uzlových bodech motoru, aby ho zneschopnil,“ upozornil strojvedoucí Martin Kouřel.
Motorový vůz bylo možné opravit – již je provozuschopný. Škodu ale dopravce odhadl na desítky tisíc korun.
Z incidentů, které se za poslední rok a čtvrt staly na moldavské horské železnici, došla policie nejdál v případu naolejovaných kolejnic. Obvinila bývalého zaměstnance Českých drah, který pak od soudu odešel s tříletou podmínkou.
Předseda správní rady Railway Capital Jan Šatava se domnívá, že i další útoky na jeho vlaky by mohly souviset s převzetím provozu na moldavské trati. „Je možné, že je to schválnost vůči nám,“ míní. Zároveň se obává, že s tím nelze nic dělat.
Moldavská dráha má dnes charakter turistické železnice. Vlaky na ní jezdí celoročně denně pouze mezi Mostem a Osekem. Dále do hor jezdí osobní vlaky denně jen v době jarních prázdnin a od června do konce září, po zbytek roku je provoz víkendový. Railway Capital na ni vypravuje tři malé motorové vozy; kromě nich jezdí o víkendech do Moldavy i spěšný vlak z Ústí nad Labem, který provozuje jiný dopravce.