Karlovarský kraj se omluvil za své nové autobusy. Cestující si stěžují na zpoždění, zimu i malou kapacitu

3 minuty
Problémy s autobusovou dopravou v Karlovarském kraji
Zdroj: ČT24

Vedení Karlovarského kraje se omluvilo cestujícím za problémy s autobusy na linkách, kde začaly jezdit nové vozy vlastněné přímo krajem. Zpoždění, rušení spojů nebo problémy s nevytopenými a příliš malými autobusy označil hejtman Petr Kulhánek (KOA/STAN) za porodní bolesti nového systému regionální dopravy, míní, že se postupně daří je napravovat. Vedení kraje čelí nicméně ostré opoziční kritice.

Karlovarský kraj od začátku kalendářního roku zásadně upravil podobu meziměstské autobusové dopravy. Sám si pořídil autobusy, ve většině kraje s nimi začal jezdit Dopravní podnik Karlovy Vary s výjimkou tří malých oblastí v okolí Bochova, Žlutic a Toužimi, kde zajišťují dopravu místní malí dopravci. Vzápětí po změně ale začaly přicházet stížnosti. Některé nové autobusy nestačily kapacitně, jiné netopily, vznikala zpoždění, některé spoje byly zrušeny.

Vedení kraje a také dopravci se cestujícím za problémy omluvili, hejtman Petr Kulhánek ale uvedl, že byť se porodní bolesti nového systému daly předpokládat, na některé se připravit nedalo. „V prvních dnech nového systému regionální dopravy byly problémy s technikou autobusů, které se týkaly vytápění, což se podařilo po dohodě s výrobcem odstranit a autobusy topí. Problémy byly i s odbavovacím systémem, který je funkčností jiný, než byl předchozí, proto i řidiči se s ním seznamovali za ostrého provozu, což způsobilo některá zpoždění,“ ozřejmil Kulhánek.

Z toho, že na některé linky vyjely autobusy menší než dříve a občas se do nich nevešli cestující, obvinil Kulhánek předchozí dopravce. Plánování, jak velká vozidla se pořídí, podle něj vycházelo z údajů předešlých dopravců, které v některých případech neodpovídaly skutečnosti. Hejtman ujistil, že kde to šlo, začaly jezdit starší, ale větší vozy. Koordinátor dopravy také poupravil jízdní řády, aby vrátil návaznosti spojů, které v rámci změny organizace autobusové dopravy zanikly a cestujícím chyběly.

Vedení kraje nicméně čelí ostré kritice od opozice, která problémy s autobusy označila za fiasko a důkaz neschopnosti krajské vlády. Opoziční ANO vyzvalo vedení kraje, aby minimálně v lednu nechalo jízdné na problémových linkách a spojích zdarma, naučilo řidiče obsluhovat odbavovací systém, přenastavilo jízdní řády podle požadavků a potřeb cestujících a dalo celou situaci do pořádku.

„Leden je dostatečně dlouhý měsíc na to, aby se vše zvládlo správně nastavit a dostat systém do správných kolejí. Vedení kraje ale musí začít pracovat, musí začít řešit problémy a v mnoha případech začít naslouchat odborníkům a lidem s praktickými zkušenostmi a neházet odpovědnost na úředníky,“ řekl opoziční zastupitel kraje a starosta Mariánských Lázní Martin Hurajčík (ANO).

Karlovarský kraj připravoval rozsáhlou změnu v autobusové dopravě několik let a v součtu do ní investoval 1,3 miliardy korun – necelou polovinu pokryla dotace. Za tyto peníze mimo jiné nakoupil 170 autobusů na stlačený plyn, které provozují vybraní dopravci. Podobný model provozu, kdy kraj sám vlastní vozidla a provozují je jím vybraní dopravci, funguje v Jihomoravském kraji, který jej ale částečně využil na železnici. V autobusové dopravě je to zatím unikát. V Ústeckém nebo Libereckém kraji mají hlavní podíl na regionální autobusové dopravě firmy, které mají své vlastní autobusy, ale jsou ve vlastnictví krajů.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Uvnitř budov či ve fasádách. Praha schválila pravidla pro výdejní boxy

Pražští radní schválili pravidla pro umisťování výdejních boxů na veřejných prostranstvích. Dokument určuje, kde mají boxy stát, jak velký volný prostor má kolem nich zůstat, jaké mají mít rozměry, barvy či reklamní polep. Snahou města je, aby schránky nepřekážely chodcům, nevytvářely zbytečné bariéry a také aby v ulicích ubylo vizuálního smogu. Pravidla týkající se výdejních boxů Praha zformulovala už před třemi lety. Dosud ale měla jen neoficiální status. Zákaz sdílených elektrokoloběžek na území Prahy radní naopak odmítli.
13:20Aktualizovánopřed 2 hhodinami

Když vyjíždí sanitka, o život pacientů už bojují first respondeři

Takzvaní first respondeři zachraňují životy v průměru o tři minuty dříve, než se na místo dostanou profesionální záchranáři. V Královéhradeckém kraji například zdravotníkům asistuje přes čtyři sta dobrovolníků, kteří jen loni pomáhali u více než sto padesáti případů. Spolupráci s veřejností si chválí i v Plzeňském kraji. V tuzemsku ale není zapojení veřejnosti plošné. Ostatní kraje spoléhají na first respondery z řad profesionálů a spolupráci s veřejností odmítají.
včera v 10:00

Pískovny lákají čistou vodou, plavcům ale může hrozit nebezpečí

Letní teploty přitahují lidi k vodě, často ale i tam, kde je koupání zakázané. Například na pískovny v okolí Suchdola nad Lužnicí. Z pěti místních pískoven jsou, až na jednu výjimku, všechny využívány k těžbě či jako zdroj pitné vody. Přesto je lidé navštěvují a ohrožují vlastní bezpečnost i kvalitu vody.
včera v 07:04

„Láska pro všechny.“ Centrem Brna prošel duhový průvod

Poklidným tempem s duhovými vlajkami, deštníky i transparenty prošel centrem jihomoravské metropole průvod Brno Pride Parade, který zakončuje festival Brno Pride Week. Ten se zaměřuje na lidi nejrůznějších sexuálních a genderových identit. Pořadatelé se k akci vrátili po roce, předtím se čtrnáct let nekonala. Odpůrci komunity ji v minulosti opakovaně narušovali.
21. 6. 2025

V Opatovicích nad Labem postaví skladovací halu, navzdory odporu části obce

Přes letitý odpor části obyvatel začne v Opatovicích nad Labem na Pardubicku stavba skladovací haly, proti níž se v referendu vyslovila většina hlasujících. Podle developerské firmy místní obyvatelé najdou díky hale práci a Opatovice z ní budou mít prospěch na dani z nemovitostí.
21. 6. 2025

Kvůli odklonu od uhlí může teplo zdražit milionům Čechů

Tuzemské teplárny postupně opouštějí uhlí a nahrazují ho ekologičtějšími zdroji, především plynem. Do roku 2030 má přechod na čistší technologie stát až dvě stě miliard korun. Část pokryjí evropské dotace. Zbytek se ale promítne do cen tepla. Vyšší účty tak mohou čekat miliony lidí.
21. 6. 2025

Vlaky na koridoru mezi jihem Čech a Prahou nejezdily několik hodin

Kvůli poškození trakčního vedení nejezdily v pátek několik hodin vlaky na železničním koridoru mezi Českými Budějovicemi a Prahou. Porucha se týkala úseku Veselí nad Lužnicí – České Budějovice, v němž cestující vozily náhradní autobusy. Provoz byl po osmé hodině večerní obnoven, uvedly České dráhy.
20. 6. 2025Aktualizováno20. 6. 2025

Násilí ze strany blízkých čelí téměř třetina seniorů, ukázal průzkum

Krajský soud v Ostravě začal projednávat případ vraždy nemocné seniorky. Obžalovaná je sociální asistentka, která podle spisu úmyslně zanedbávala své povinnosti, kvůli čemuž její známá zemřela. Násilí od blízkých osob čelí skoro třicet procent starších lidí, ukázal nový sociologický průzkum Masarykovy univerzity. Ten se zaměřil také na situaci v pobytových službách.
20. 6. 2025
Načítání...